Vikarservice – Få akut hjælp

Har du behov for vikar akut? Ring til os på 70 90 90 70. 

Vores vagttelefon er bemandet 24/7 hele året.

Står du i en situation hvor du har behov for mandskab, og det kun kan gå for langsomt? Tøv ikke med at ringe til os, vi står klar med AKUT vikar service, sådan lidt “babubabu”! Der er en grund til at vores mail hedder sos@norstaff.dk.

Det er fordi vi ved, at står du med en akut vikar opgave, så har du behov for en eller flere vikarer her og nu. Det kan vi hjælpe med hos Norstaff, og har hjulpet vores kunder med akutte opgaver i mere end 30 år.

SOS Vikar service akut

Vi dækker mange brancher, funktioner og faggrupper. Få her et hurtigt overblik over hvilke vikarjobs vi dækker:

Hos os og vores vikarer er du i gode hænder. Ring trygt til os for AKUT vikar hjælp.

Har du behov for 1 vikar? Eller måske 10 akutte vikarer? Eller endda 100 af vores vikarer?

Så kan vi altid indenfor relativ kort tid stille med mange vikarer akut. Både på hverdage og i weekender, med vores akutte vikar service. OG det er faktisk billigere end de fleste tror.

Cases – Vikarer arbejdsmænd M/K

Du kan herunder se nogle af de akutte opgaver som vores vikarer har løst. Sig endelig til hvis du har behov for en case en reference fra din branche. Vi har igennem mere end 30 år leveret vikarer til RIGTIG mange spændende og akutte opgaver.

Cases – Social og sundhed

Læs mere her om hvilke opgaver, herunder også akutte vikarer vi har sendt ud. Alle cases er virkelighedens eksempler, dog er alle navne og billeder (stockphotos) i vores cases er anonymiserede, af hensyn til borgerne. Med mere end 30 års erfaring med at levere vikarer, herunder naturligvis også akut, har vi mødt og løst rigtig mange udfordringer. Kontakt os for at høre hvordan vi løser din.

Lager og truck-vikarer

En ny kunde, som driver et lager, indenfor medicinal-branchen, havde akut behov for 5 erfarne lagervikarer med truckcertifikat, da deres tidligere vikarbureau ikke var leveringsdygtige. Kunden var grundet spidsbelastning på lageret i knibe, da mange leverancer kom ind på lager, men de ikke få sendt varerne hurtigt nok afsted, da kunden manglede lagermedarbejdere. Den første Norstaff akut-vikar ankom 30 minutter senere på cykel, og 2 timer senere var i alt 5 af vores vikarer i gang hos kunden. Kunden var lykkelig over den korte responstid, og har valgt Norstaff som fast leverandør af lager-vikarer lige siden.

Nedrivningsopgave med kort varsel

En af vores kendte loyale kunder kontakter os onsdag morgen, da han har fået en stor nedrivningsopgave i København, og hans egne faste folk ikke kunne nå at være flere steder på samme tid. Vores akutte vikar-beredskab står klar, og vi sender i løbet af de kommende 30 minutter 4 nedrivningsfolk ud til kunden. Opgaven varede 5 dage, så kunden var lykkelig over at kunne holde tidsplanen overfor sin egen kunde, og faktisk løse opgaven billigere, end hvis han havde skulle sætte sine egne folk på opgaven. Hvad kan vi sige? Vores folk er hamrende dygtige til at tage fat.

Telt-firma i modvind

Nytårsdag 2015 blæste det voldsomt.

Så voldsomt, at et teltfirma akut måtte ringe kl 10 om morgenen og bede os om at rykke ud. Vi var fremme 1½ time efter, og fik lagt deres telt ned på yderligere 1½ time.

Deres egne montører kunne først være fremme ca. 4 timer senere. Vi fik ikke reddet det hele, men skaderne blev stærkt begrænsede og var til at overskue. Alle var glade.​

Entreprenør i knibe

En entreprenør var blevet brændt af, af en underleverandør, som skulle køre med en pladevibrator på et gulv.

Han ringede til os og spurgte, om vi kunne sende en mand med en pladevibrator. Jo da, vi fik hentet en pladevibrator hos Cramo og sendt mand og redskab til Hillerød og fikset jobbet. Kunden var selvfølgelig glad, og vi har siden været fast leverandør hos ham.

Operation Dagsværk

Helt frisk! En Københavnsk boligforening havde aftalt med “Operation Dagsværk” at de skulle stille med 4 gymnasielever til at bære foreningens storskrald ned fra loftsrummene til en container, som så skulle fjernes den efterfølgende morgen.

​Da boligformanden kl 17 opdager at gymnasieeleverne kun stillede med én person, var gode råd dyre.

​Og det var de så faktisk alligevel ikke, altså dyre. Norstaff stillede med 2 mand yderligere en time efter (kl. 18) og fik ordnet opgaven på i alt ca. 4 timer.

​Lager i tulipansæson

Der er fuld drøn på hos blomsterhandlere, transportfirmaer og supermarkeder, når tulipansæsonen slår til.

En af landets helt store supermarkedskæder skulle modtage et tocifret antal trailere med tulipaner i alle afskygninger henover en periode som strakte sig fra fredag eftermiddag til mandag morgen.

Deres eget vante vikarbureau kunne ikke klare sådan en akut opstået opgave, så vi blev kontaktet. Vi stillede derefter med et par hold af vores vikarer, som kørte uafbrudt det meste af weekenden – opgaven løst!

Centrallageret lå i Køge egnen.

Plejehjem

Case: Beate 81, med svær demens på plejehjem.

Borger var i sig selv ikke et problem, men borgers eneste pårørende (nært familiemedlem) agerede fjendtligt og kom og gik på plejehjemmet i en grad, som sled så meget på afdelingspersonalet, at der skulle noget drastisk til. Vi blev spurgt om vi kunne støtte op om personalet og skærme dette, så der kunne falde ro over afdelingen. Personalet var nedslidt af den uendeligt persistente kritik, bebrejdelser, anklager og overvågning(kamera). Der havde på et tidspunkt været besøgsrestriktioner, som jo desværre gik lige så meget ud over borgeren som det pågældende familiemedlem, der så var blokeret for besøg.

Vi var oprindeligt bestilt til 14 dage, men blev på afdelingen i 2½ måned og dækkede borgeren i den udstrækning, som afdelingen fandt var nødvendigt, med kun ganske få af vores medarbejdere.

Kommune / Bosted

Case: Martin, 25 år med senhjerneskade.

Borger var svært udadreagerende, lettere urenlig, og havde en psykiatrisk overbygning (schizoid personlighed). Ved opgavens start var han opgivet af en hel region inklusive flere private bosteder. Vi blev kørt i stilling for at bevæge borger mod frivilligt ophold på et ikke nærmere bestemt bosted. Det var vigtigt for borgers rehabilitering, at han i højere grad blev uafhængig af forældrene, som han delte bolig med.

Vores støtteteam der var sammensat af pædagoger og ufaglærte, men erfarne støttepersoner, formåede at få såvel forældre som borger til at indse at et bosted var fremtidsløsningen og efter 5 måneder flyttede borger på et stærkt specialiseret bosted.

Kommune / Bosted

Case: Henriette, 21 år Autist (Asperger+ PDA) + ikke færdigudredt psykiatrisk diagnose (borderline), i egen bolig.

Borger var jævnligt udadreagerende, angstpræget og til tider urenlig. Ved opgavens start var hun opgivet af nogle af Sjællands førende bosteder og kommunen spurgte om vi ville/kunne påtage os en døgndækning i max 14 dage… hvilket vi både kunne og ville. Det blev så til +7 måneder, en periode hvor Henriette får det stadig bedre. Samarbejdet med forældrene blev styrket og frem-skridtene var så betydelige at det lykkedes at få Henriette til at acceptere at flytte på bosted, hvilket ellers havde været utænkeligt de seneste par år… Hun runder nu sit 1. år på samme bosted. Fremgangen var bl.a. skabt af vores ukuelige og optimistiske medarbejdere, og i stærkt samarbejde med en døgnudrykkende supervision af vor tilknyttede psykiatriske sygeplejerske.

Børneinstitution / Kommunal skole

Case: Rune, 5 år udadreagerende i alm. børneinstitution.

Drengen var så stærkt udadreagerende at trivslen for såvel børn, som personale på institutionen, var truet i en sådan grad at der måtte gøres noget. Samarbejdet med drengens forældre var ”non-existent”. Der var kvalificerede gisninger om årsagssammenhænge, men intet konkret og der var endnu ikke bevilget, endsige ansøgt om observation fra børnepsyk.

Opgaven skulle bemandes med socialpædagoger og så få som muligt i en 50 timers arbejdsuge, henover en ferieperiode på i alt 2 måneder – hvilket var en logistisk udfordring som vores vikar service håndterede. Opgaven blev løst, drengen blev overført til anden pasningsordning efter de 2 måneder.

Bestil vikar

Står din virksomhed og mangler dygtige medarbejdere til et kortere eller længere vikariat?

Læs mere her

Bliv vikar

Er du jobsøgende og på udkig efter nye udfordringer? Bliv vikar hos Norstaff og få boostet din karriere og CV.

Læs mere her

Kontakt os for gratis rådgivning

Hvis du har lyst til at høre mere om, hvordan vi som professionelt og erfarent vikarbureau kan hjælpe dig med et attraktivt vikarjob, er du velkommen til at kontakte os på e-mail: sos@norstaff.dk eller på telefon 70 90 90 70. Vi glæder os til at hjælpe dig!

Kontakt os