Vikarbureau med mange års erfaring

Et vikarbureau i København med rødder i musikbranchen

Vi udspringer oprindeligt fra musikbranchen, hvor der ofte er behov for mandskab til diverse koncerter – mandskab, der går under navnet ”stage hands”. Denne slags medarbejdere er typisk ufaglærte med en positiv indstilling til hårdt og udfordrende arbejde, skæve arbejdstider og skrappe deadlines.

Derfor stod vi i midten af 80’erne, som vikarbureau for vikar-/bemandingsservice til et væld af store stadionkoncerter.
Eksempelvis Rod Stewart, Simon & Garfunkel, Bob Dylan, Prince, Rock for Afrika, SOS Racisme og Rock Mod Apartheid. De sidste 3 referencer henviser lidt til vores CSR statements.

Vi mener, at danske virksomheder i dag har et særdeles stort socialt ansvar!

Rock for Afrika 1985

Et moderne vikarbureau i København og Sjælland

Igennem årene har vi udviklet os til at være et moderne rekrutterings- og vikarbureau, der favner bredt. I dag leverer vi dygtige medarbejdere inden for alt fra almindeligt lagerarbejde i mindre virksomheder, henover personale til institutioner for hjerneskadede og andre med psykiske diagnoser. Og videre til opstart af asylcentre i Danmark, hvor vi specielt i 90’erne bidrog med personale til langt over 130 af slagsen.

Kontakt os for mere information

Er du blevet nysgerrig på hvordan vi som professionelt og erfarent rekrutteringsbureau kan hjælpe dig?

Du er mere end velkommen til at kontakte os på e-mail: sos@norstaff.dk eller på telefon 70 90 90 70.

Vi finder den helt rigtige medarbejder til dig

Vi kan tilbyde rekruttering og vikarservice inden for mange forskellige faggrupper, for eksempel lager og logistik, rengøring og service, bygge og anlæg, social- og sundhed samt stage hands & riggere til koncerter, teater og events, meget meget mere…

Hvordan blev Norstaff til Norstaff?

Patrick Hickey etablerede i 1984 virksomheden Alterna Service Systems og blev dermed first mover i en forgrening af vikarbranchen, som dækker udlejning af mandskab på dagsbasis. Faktisk er Patrick Hickey fortsat en del af Norstaff den dag i dag, og kan i 2020 fejre 36 års jubilæum.

Koncertbranche i vækst

Grundlaget var dengang en voksende koncertbranche med stort behov for kvalificerede – og ikke mindst organiserede – stabile stagehands.
Patrick bød tidligt i starten Troels Hersom indenfor som kompagnon, og virksomheden udviklede sig under Patricks ledelse meget hurtigt til at blive en væsentlig spiller, på et uopdyrket og organisk marked. 

Vækst kræver udvikling

Efter 12 års intensiv indsats valgte Patrick og hans kone Wicki Thomsen, som allerede i 1991 blev en del af Alternas ledelse, at sælge deres halvdel af Alterna til Troels og trække sig ud af mandskabsudlejningen, og hellige sig andre interesser samt koncertbranchen i andre ledende roller.

Alterna var nu helt i Troels Hersoms ejerskab, sammen med flere andre virksomheder – herunder Langelandsfestivalen som den væsentligste. I staben hos Troels var en ”Alternamand” – Jens Andersen, som startede som stagehand i 1988, og som altså blev en del af Langelandsfestivalens styregruppe, og som i 1994 blev sat ind som direktør/leder af Troels Hersoms samlede aktiviteter indtil 2003. Jens søgte i 2003 andre veje, men bibeholdt samarbejdet med dels et delejet eventbureau, dels med den fungerende forretningsfører for Alterna.

Tilbage til rødderne

I 2010 valgte den daværende ejer at Alterna skulle rebrandes, som led i et markedsføringsmæssigt samarbejde – og skiftede derefter til at hedde mandskab.nu.

Samarbejdet varede til slutningen af 2014, hvor Patrick, Wicki og Jens havde fundet sammen for at danne et nyt bureau: Norstaff ApS, som overtog mandskab.nu’s aktiviteter, men bevarede det oprindelige CVR nummer fra 1984.

Vi fortsætter de positive takter

Da Patrick i 1984 fik ideen til Alterna – og søsatte den – forestillede han sig ikke, at han i 30 år senere skulle være med til denne revitalisering af hans ”gamle firma” og idé.

Mange års erfaring, flid og nogle hamrende dygtige medarbejdere og vikarer er fortsat den rigtige opskrift til at drive et kompetent vikarbureau. Sådan var det 1984, og sådan er det fortsat i 2020 må vi konstatere.

Vi kan kun takke vores mange dygtige og loyale samarbejdspartnere, vikarer og medarbejdere, for at vi igennem 36 år har kunnet udvikle Norstaff til det vikarbureau, som så mange i dag sætter pris på.

Fremtiden hos Norstaff

Det er, som med så meget andet, utrolig svært at spå om fremtiden. Det der er helt sikkert, er til gengæld at vi igennem fortsat løbende udvikling, gode processer og dygtige vikarer, vil gøre vores allerbedste, som vikarbureau, for at gå fremtiden i møde. Vi vil altid leve op til vores kunders og samarbejdspartners forventninger hver eneste gang.

Det er også derfor, at vi glæder os til at se, hvad fremtiden i de kommende 36 år byder på. Måske endda sammen med dig?

Om os Norstaff TBC

Bestil vikar

Står din virksomhed og mangler dygtige medarbejdere til et kortere eller længere vikariat?

Læs mere her

Bliv vikar

Er du jobsøgende og på udkig efter nye udfordringer? Bliv vikar hos Norstaff og få boostet din karriere og CV.

Læs mere her

Kontakt os for gratis rådgivning

Hvis du har lyst til at høre mere om, hvordan vi som professionelt og erfarent vikarbureau kan hjælpe dig med et attraktivt vikarjob, er du velkommen til at kontakte os på e-mail: sos@norstaff.dk eller på telefon 70 90 90 70. Vi glæder os til at hjælpe dig!

Kontakt os